Thursday, December 13, 2018

Реєстрація авто в Нідерландах

Якщо ви переїхали до Нідерландів як висококваліфікований імігрант, ви можете з собою перевезти своє авто з України не сплачуючи ніяких податків при умові якщо воно було куплене в Україні більше року до моменту переїзду і ви його перевозите на протязі року з моменту переїзду в Ніредландах. Ось лінк який це підтверджує.

В мене ситуація була дещо інша, тому що я не мав змоги перевезти авто на протязі року проживання в Нідерландах і довелося імпортувати його як звичайний автомобіль куплений закордоном сплачуючи всі податки. Простіше певно було би просто продати його в Україні і купити тут нове, але через певні причини, я вирішив таки його зареєструвати.

Отже процес імпорту автомобіля досить схожий для обох випадків:
  1. Розмитнення
  2. Інспекція в RDW
  3. Подання документів в belasting
  4. Купівля страхування і номерів
Мій випадок:
Почав я з інспекції, тому, що мій автомобіль не мав сертифікату відповідності до європейських стандартів і довелося підтверджувати, що моє авто відповідає європейським вимогам. Читати тут. Для цього інспекція робиться лише в одному відділенні RDW. А саме в Lelystad. Ось лінк. Інспекція дорога - 868 євро. Фактура для оплати прийшла за 2 тижні після огляду.

Після дзвінка в RDW і розяснення ситуації, порадили написати електронний лист на цю адресу: ttv@rdw.nl
Прийшла відповідь де сказано заповнити форму за цією адресою для отримання призначення на голяд.
Після заповнення форми за декілька днів, певно, прийшов імейл з датою апоінтменту аж через 2 місяці.
Для того щоб доїхати на місце інспекції потрібно замовити одноденний номер на сайті того ж RDW. А саме ось тут.
Номер потрібно роздрукувати і приклеїти на місце де мають стояти справжні номери на авто. Умова - їхати лише на місце інспекції і назад. Окрім цього ще потрібно одноденне страхвання на це ж авто. Такого роду страхування складно знайти. Знайшов 2 варіанти:
  1. diks - на сайті можна замовити за 109 євро
  2. ohra - замовляється по телефону. Страхування безкоштовне, але при умові, що ви купите в них страхування на це ж зареєстроване авто на 1 рік.
Я обрав 2-й варіант.
Приїхав призначеного дня, на 8 годину ранку, за 2.5 години інспекція була завершена. Підійшла людина і видала документ Samenvatting vastgestelde gegevans n.a.v. voertuigbeoordeling. Це така табличка з параметрами авто. Я відразу звернув увагу на те, що патаметер СО2 був завищений, а точніше 184, проти 153. Людина відповіла, що причина полягає в тому, що ніяких замірів вони не робили а просто обрахували його за простою формулою яка включає об'єм двигуна і вагу машини. І що впринципі вони можуть забрати цей параметер і я можу його взяти в офіційного диллера, але оскільки моє авто не продавалося в європі в мене немає іншого виходу.
Після цього я подав свій ID та BSN номер і мене зареєстрвали прямо там в RDW і видали на руки ще одни документ Voorregistratieverslag, де був якийсь шрихкод моє ім'я та адреса. На цьому все з інспекцією.

Для сплати податку на викиди треба заповнити Aangifte BPM документ. Це документ про BPM податок на основі викидів CO2 вашого авто. Замовив його в autoscout24. Ціна 50 євро. Що варто знати. Правила обрахунку BPM змінюються кожного року. Тому вам дозволено вибрати правило з любого року в межах року вашого авто і теперішнього. Наприклад моє авто було 2013 року, але найдешевший BPM податок виявився за 2014 рік. Тому вони використали формулу за 2014 рік. Зазвичай компанії які цим займаються вкурсі цього, але на всякий випадок перевіряйте, якщо машина не нова а податок взяли за останній рік, ви явно переплачуєте, бо податок зростає з кожним роком.
Ось корисні посилання:

Після інспекції зайнявся розмитненням. Звертнувся в компанію neelevat є офіси в Ротердамі та Амстердамі. Якщо ви все робите вчасно (на протязі року), то достатньо подати окрім тех паспорту на авто ще й BSN номер і можливо рулінг. Впринципі мають владнати на протязі дня, можливо декількох.
В мому випадку я вислав їм копію українського тех паспорту, копію укр. закордонного паспорту, вищевказані 2 документи з RDW і також Aangifte BPM.

Сказали, що можливо знадобиться оглянути авто і я вже готовий був до них їхати нелегально на старих українських номерах, але оглядати авто не знадобилося.
Вислали фактуру для оплати яка включала вартість послуги (150 євро) та 2 подати на розмитненння: VAT (BTW) і 10% tax.
Після сплати фактури отримав документи на розмитнення авто:
Douane wegvoeringsexemplaar та DEFINITIEF
В документах зазначається, що ця компанія сплатила за вас податки, тому вони просять оплату перед тим як вислати вам документи.

Після цього треба подати документи з RDW Aangifte BPM та 2 документи про розмитнення до belastingdinst.
Це все надсилається фізічним листом на адресу:
Belastingdienst
Postbus 2710
6401 DE Heerlen

Через один робочий день прийшов імейл з фактурою про оплату BPM. Також у листі зазначалося, що мій BPM податок зависокий і я маю змогу його оскаржити на протязі 6 тижнів з моменту оплати цієї фактури, тобто самого BPM.
Окрім цього було вказано, що після оплати BPM, мої документи будуть подані в RDW і вони вже мають вислати мені паспорт на авто.
Тобто потрібно оплатити BPM і відповідно подати оскарження, що я і зробив. В мому випадку я подав 2 оскарження, 1 про високий BPM інше про те, що я всетаки висококваліфікований імігрант і мав би можливість не сплачувати податків, якби зареєстрував авто на протязі року з моменту проживання в Нідерландах.
Скарги надсилаються фізичним листом за цією адресою:
Belastingdienst
Postbus 3
6400 AA Heerlen
Про це вказано в листі з фактурою для оплати BPM

Менше тижня пройшло з моменту оплати BPM і мені на пошту прийшло 2 конверти. В однму був паспорт на авто з уже визначеним номером, в іншому Keuringsrapport документ. Виглядає як документ про техогляд. І дата наступного стоїть рівно через 2 роки.
Також в конверті з паспортом було вказано, що протягом п'яти днів прийде код який потрібен при продажі авто. Код прийшо на наступний день.
В паспорті вказаний номер авто, який, на скільки мені відомо, лишається з ним на все його життя. Перевірити інформацію по номеру авто можна тут: https://ovi.rdw.nl По цьому номеру ви можете замовити страхування, але майте наувазі, щоб авто з'явилося в базі страхової компанії іноді може знадобитися біля двох тижнів.

Отже відразу ж я почав оформлення страхування. Мені довелося робити це по телефону з 2х причин: не було авто в базі по номеру в страхові а також, я повинен був звернутися в ту ж компанію де я брав одноденне страхування на авто, і щоб це довести я телефонував.
В телефонному режимі все оформив.

Того ж дня зайщов до автомагазину купити номери для авто. Коли будете шукати магазин, уточнюйте, чи вони самі роблять чи в когось замовляють. Якщо роблять самі, можна отримати на місці. Якщо замовляють, то може бути затримка як в мому випадку. Обіцяли що заберу того ж дня, але прийшли наступного. Ціна 50 євро, але наче можна знайти дешевше.
Номерів є 2 види, звичайні і більш гарніші з випуклими буквами. Ціна не суттєво дорожча.

Далі буде...

Корисні посилання:
Дуже крутий форум, звідки взяв купу інформації. Оперативно відповідають, якщо є якісь запитання.
Перевірка авто за номером https://ovi.rdw.nl
Розрахунок податків на машину за її вагою тут
Перевірка штрафів по digId тут

No comments:

Post a Comment